NO WAR!

Archive

Власти заблокировали сайт Белорусской ассоциации журналистов — читайте нас в Telegram 04.11.2021

Authorities blocked website of Belarusian Association of Journalists

The Ministry of Information of Belarus has decided to block the access of Belarusian users to the website of our organization — the main independent journalistic association of the country. In August this year, the Supreme Court canceled our registration status.

03.11.2021

Belsat TV’s site, social media accounts labeled extremist group by police

According to the decision of the Ministry of Internal Affairs, groups of citizens united with the help of Belsat online media were recognized as extremist groups and banned from operating in the Republic of Belarus.

03.11.2021

Belarusian journalists and BAJ won Free Media Awards

The winners of the Free Media Awards were awarded in Hamburg, all this year's winners being Belarusians. The winners were announced back in August. These are Katsiaryna Barysevich, Katsiaryna Andreyeva, Daria Chultsova, Natallia Lubneuskaya, the TUT.BY media outlet, and the Belarusian Association of Journalists.

02.11.2021

MASS MEDIA IN BELARUS. E-NEWSLETTER No.2 (64) 2021. Persecution of journalists in 2021

The situation in Belarusian mass media field has critically aggravated since the time of Presidential election a year ago.

01.11.2021

Belarusian authorities block access to website of Russia’s Regnum news agency

The website of Russia’s Regnum news agency stopped being accessible to users in Belarus on Saturday. 

31.10.2021

Journalist Dzyanis Ivashyn charged with treason. He faces up to 15 years in prison

This follows from the response of the KGB Office for Grodno Region received by the journalist's wife Volha Ivashyna.

31.10.2021

Journalist Iryna Slaunikava arrested for "distribution of extremist materials" for 15 days

Journalist Iryna Slaunikava and her husband Aliaksandr Loika were arrested for "distribution of extremist materials" for 15 days each. This verdict was pronounced by the Pershamaiski District Court of Minsk.

30.10.2021

CEO describes blocking of Deutsche Welle’s website in Belarus as “act of desperation”

Peter Limbourg, director-general of Germany’s international broadcaster Deutsche Welle (DW), has condemned the blocking of the DW website and a number of other media outlets in Belarus, saying that it is an “act of desperation” on the part of the Belarusian authorities.

29.10.2021

Belarusian authorities block access to three news websites

Three more news websites were made inaccessible to users in Belarus on October 28 by order of the country’s information ministry. The sites are those of Belarus’ newspaper Novy Čas, as well as of Germany’s international broadcaster Deutsche Welle and of Current Time TV, a Russian-language television channel launched by U.S.-funded Radio Free Europe/Radio Liberty with participation of Voice of America.

26.10.2021

Local news site ЕХ-PRЕSS.ВY designated extremist

The content of the local news site ЕХ-PRЕSS.ВY has been designated extremist at the request of the Barysaŭ District Prosecutor’s Office, the Prosecutor General’s Office said on Monday. ЕХ-PRЕSS.ВY covers news in Barysaŭ and Žodzina, two cities in the Minsk region. According to the ЕХ-PRЕSS.ВY editorial team, some 100,000 people visit the website every day. In addition, the “extremist” label has been slapped on the content of a Telegram chat that unites residents of the city of Šarkaŭščyna in the Viciebsk region. The decision has been made at the request of the Šarkaŭščyna District Prosecutor’s Office.